Västerviks Fotbollsförening
Så många som möjligt - så länge som möjligt

Kommunikation med spelare och föräldrar

Hemsidan www.vasterviksff.se är en bra kommunikationsväg och är ihopkopplad med SportAdmin. VFF rekommenderar lagen att vara aktiva med sin egen lagsida.

I Sportadmin är det enkelt att göra mailutskick eller smsutskick till alla föräldrar i laget. På hemsidan kan man publicera nyheter från laget och välja om man vill skicka nyheten som mail till alla föräldrar.

En rekommendation är att man som ledare laddar ner Sportadmins Ledarapp. Då kan man rapportera närvaro och skapa kallelser direkt från telefonen.

För föräldrar rekommenderar vi Sportadmins Medlemsapp, då kommer alla kallelser och övriga nyheter som ni skickar som notiser direkt i telefonen.

Inför säsongstart kan det vara bra att som ledargrupp prata ihop sig om rutiner kring träning, matcher samt hur man vill samarbeta med föräldrar kring skjutsning till match, tvätt av matchställ, caféverksamhet, bollkalleuppdrag och försäljning. Det kan vara bra författa ett informationsbrev till föräldrarna och hålla informationsmöte.

Föräldrarna och spelare ska även ta del av VFF-modellen samt kan vara intresserade av annat som rör föreningen, t.ex verksamhetsplan och verksamhetsberättelse. Dessa dokument kan man med fördel maila ut eller länka till i mail i början av säsongen.

Exempel på informationsbrev och innehåll föräldramöte som ledare kan använda sig av finns i under fliken "Dokument" i mappen "Kommunikation".

Appen Min Fotboll

Min Fotboll är svensk fotbolls officiella app där man kan följa matcher och lag, livesända från matcher, använda som kommunikationskanal inom laget och få in intäkter via sponsring. Min Fotboll är frivillig att använda. Se mer info: https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/min-fotboll/

Samarbetspartners