SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Västerviks Fotbollsförening
Så många som möjligt - så länge som möjligt
Ledare

Ledarnyheter
 
Försäljning rabatthäften 2023
2023-05-28 21:07

Gäller alla seriespelande lag, dvs från pojkar/flickor födda 2013 och äldre.

 

Mailet har gått ut till ledare i alla lagen. Det är upp till ledarna att se till så att eventuella samordnare får tillgång till informationen.

 

Det är dags att dra i gång årets försäljningsaktivitet. Liksom tidigare år fortsätter vi med våra rabatthäften som är en viktig inkomstkälla för föreningen. Detta är den enda försäljningen 2023 som administreras via föreningen. Det är upp till lagen själva om de, utöver rabatthäftena, vill dra in mer intäkter på annat sätt.

 

Häftena säljs av alla seriespelande lag och varje spelare får 5 häften var att sälja, dock max 5 häften per hushåll. Vi har försökt tilldela häftena den äldste spelaren i varje familj. Har någon familj fått dubbel uppsättning häften är det bara att lämna tillbaka. Vill någon spelare ha ytterligare häften är det bara att meddela någon av oss i styrelsen så fixar vi fram det så långt lagret räcker.

 

Är det personer inom laget som har svårt att sälja sin del vill vi att laget som helhet försöker sälja alla tilldelade häften.

 

Häftena kostar 200 kr/st och respektive lag erhåller 35 kr per sålt häfte till sin lagkassa.

 

Häftena kan hämtas på övervåningen i klubblokalen måndagen den 29:e maj kl. 18:30-19:00 samt tisdagen den 30:e maj kl.18:00-18:15. Kan ni inte hämta vid dessa tillfällen, hör av er till någon i styrelsen så löser vi det.

 

Varje lag ansvarar för att hålla koll på att sina häften blir sålda och redovisade. Spelarna betalar in försäljningen på det sätt som laget har meddelat. Laget redovisar sedan in sin totala försäljning genom att betala in en klumpsumma märkt ”Rabatthäften P/F lag xx” till bankgiro 5410-1118. Om laget har lagkonto i VFF:s regi behålls 35 kr per sålt häfte på lagkontot. Enskilda spelare ska inte betala in till VFF:s bankgiro.

 

Utöver inbetalningen ska varje lag skicka ett mail till kansli@vasterviksff.se med följande info:

 

Lag

Sålda häften: xx st

Sålt värde : xx kr

Behålls på ev lagkonto: xx kr

Betalning till bankgiro: xx kr

 

Rabatthäftena ska vara redovisade senast den 31:e augusti.

 

Lycka till med försäljningen!

 

Styrelsen Västerviks FF

 
 
Registerutdrag och grillkväll
2023-05-17 15:48

Hej alla ledare i VFF!

Påminnelse om att visa utdrag ur belastningsregistret!
För de som inte visat detta för ansvariga i föreningen ska komma dessa dagar och visa upp:

  • Måndag 22 maj kl. 18:00-20:00 i klubbhuset
  • Tisdag 23 maj kl. 18:00-20:00 i klubbhuset


Det går bra att en ledare samlar in registerutdragen från sitt lag om man vill. Om man inte visar utdraget riskerar man att avstängas som ledare.


Grillkväll för ledare!
Alla ledare i VFF är välkomna på grillkväll fredagen den 26 maj kl. 18:00.
Föreningen tänder upp grillen och ordnar musik och lite lekar. Ni ledare tar med det ni vill äta och dricka. Så hoppas vi på en trevlig kväll tillsammans!
Inbjudan/kallelse skickas ut och vi behöver svar senast onsdag 24 maj så vi vet ungefär hur många som kommer.

/Barn- och ungdomssektionen
Har ni frågor så kontakta Maja på 076-6225152 eller maja.vindskar@gmail.com

Matcher med plan och domare
2023-05-14 21:17

Hej,

nu finns listan med hela vårens matcher och höstens första matcher med plan och domare under Dokument på Ledare/Ledarmanual. Se länk nedan för att komma direkt till dokumentet:

https://www.vasterviksff.se/docs/179/35416/Matcher%202023%20med%20plan%20och%20domare.pdf

 

Uppdaterad lista med tillgängliga domare finns också under Dokument på Ledare/Ledarmanual. Se länk nedan för att komma direkt till dokumentet:

https://www.vasterviksff.se/docs/179/35416/Tillg%C3%A4ngliga%20domare%20v%C3%A5r%202023.pdf

 

/Barn- och Ungdomssektionen

Kontaktuppgifter till domare våren 2023
2023-05-01 22:19
Kontaktuppgifter till domare våren 2023
 
Info inför start på Karstorp!
2023-05-01 17:58

Fotbollsmaterial tillbaka till klubbhuset - Allt material (bollar, koner, västar m.m) som har använts till träning under vintern på konstgräset eller inomhus ska lämnas tillbaka i klubbhusets förråd. Titta i garage och förråd hemma och lämna materialet senast onsdag 3 maj.

 

Utdrag ur belastningsregistret (RU) - På måndagen den 22 maj och tisdagen den 23 maj kl. 18:00-20:00 ska de ledare som inte har visat utdrag ur belastningsregistret komma till kanslihuset med dessa. Det går bra att någon ledare i laget samlar in dem och kommer med dem. Det är lagkrav att ledare ska visa RU och om man inte gör det riskerar man att stängas av från föreningens verksamhet. Här är länk till att beställa RU: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Kontaktpersoner: Petter Grönwall, Daniel Karlsson,Henrik Arkåsen, Maja Vindskär, Hanna Berg, Ann Djerf och Björn Frisell.

 

Ungdomsdomare - Lista med domare till kommande matcher samt kontaktuppgifter till dem kommer att läggas ut på hemsidan.

 

Spelarförteckning och matchrapportering - Före match ska spelare och ledare som deltar läggas in i Fogis. Matchtruppen kan även hanteras i appen “Min Fotboll”. Här är info om Min Fotboll: https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/min-fotboll

Matchresultatet vid hemmamatch ska som tidigare rapporteras i Fogis eller sms:as in.

 

Heja Fotboll och Grönt kort - Alla föreningar ska följa SmFF:s koncept Heja Fotboll för att verka för god stämning vid våra fotbollsmatcher. Praktiskt innebär det att en ledare eller förälder samlar lagen, domare och publik före match och hälsar välkommen och läser upp budskapet i Heja Fotboll. Grönt kort är en satsning för att uppmuntra till fair play i barn- och ungdomsfotbollen. Kortet delas ut av motståndarlagets ledare till en spelare i vardera lag som utmärkt sig på ett schysst sätt. Stäm av med motståndarlaget om de vill använda sig av grönt kort vid er match.

 

Domarkvitton - Fyll i ett domarkvitto med matchnummer, vilka lag som möts och domarens namn och fullständiga personnummer. Om det är domarens första match ska även domarens bankkontouppgifter fyllas i. Glöm inte att kvittot ska vara underskrivet av ansvarig ledare. Domarkvitto finns på ovanvåningen i klubbhuset och ska ifyllt lämnas i avsett fack på samma ställe.

Servering vid matcher

Detta gäller för servering vid hemmamatcher och minicuper för i år: 

  • Ej seriespelande lag kan vid cuper och poolspel ordna med egen servering (eget hembakat, eget inköp av korv, hamburgare m.m.) och ta intäkterna till sin lagkassa/lagkonto. Man kan även använda föreningens servering men då ska förstås intäkterna gå till föreningens kioskkonto.
  • Seriespelande lag ska använda sig av föreningens servering och intäkterna ska gå till föreningens kioskkonto. Vid våra hemmamatcher är det trevligt att erbjuda kaffe och fika och föreningens servering är enkel att använda och allt finns på plats utan att något måste inhandlas eller bakas. Intäkterna från serveringen går till avgifter för seriespel, planhyra och domararvoden m.m.

Kontaktperson för inköp till serveringen är Magnus Fält på Daglig verksamhet, magnus.falt@vastervik.se, mobilnr 070-594 17 04 (arbete) och 070-840 84 86 (privat).

Daglig verksamhet kommer att fylla på serveringsförrådet under veckorna men ska man ordna en cup eller poolspel är det bra att kontakta Magnus så att de kan köpa in lite extra vid det tillfället.

Det finns två vagnar till serveringen om matcher är på olika planer. En hopfällbar vagn finns i förrådet under trappan i klubbhuset och den andra står i hallen. Instruktioner hur serveringen ska skötas finns i köket i kanslihuset.

 

Nycklar till bortalaget - I materialförrådet på övervåningen i klubbhuset hänger två nycklar till omklädningsrummen som kan lånas ut till ledare från bortalaget vid match. Viktigt att de kommer tillbaka på plats igen!

 

Flytt av mål efter träning och match - Gräset på Karstorpsplanerna klipps på måndagar och torsdagar och målen ska flyttas några meter bakom mållinjen för att det ska kunna utföras. På onsdagskvällen är det dessa lag som ska flytta målen: P08, FFA, P14, P09, Västerviks Dam, F14 och F12.

Vid matcher på helgen ska alla spelande lag flytta målen efter avslutad match för att gräsklippning ska kunna ske på måndagen.

 

Facebookgrupp för ledare - På ledarmötet i mars framkom önskemål om att skapa ett forum för ledare i VFF och Barn- och ungdomssektionen har startat en Facebookgrupp som heter “Medlemsgrupp för ledare i Västerviks FF. Gruppen är till för att öka kontaktmöjligheterna mellan oss ledare och för att få tips och inspiration till träningar.

 

Ledarmanualen på vår hemsida - Mycket av det som vi informerar och påminner om här i mailet finns i vår Ledarmanual på vår hemsida. Här är länk till kapitlet som handlar om våra matcher: https://www.vasterviksff.se/start/?ID=318106

Kolla runt lite mer för här finns en del nyttig information!

 

Omklädningsrum herrlaget samt bokning av VO:s omklädningsrum - Herrlaget använder det innersta omklädningsrummet till höger som sitt “hemma omklädningsrum” under veckorna, men vi kan använda det under helgerna vid match. Om det finns behov av fler omklädningsrum så går det att boka i VO-s lokaler via kommunens lokalbokning.

 

Grillkväll för ledare!

På fredagen den 26 maj kl. 18:00 bjuder föreningen in alla ledare till grillkväll. VFF ordnar med grillar och lekar och varje ledare tar med egen mat och dryck. Kallelse kommer att skickas ut. 

 

Vi ses snart på Karstorp!

Hälsningar Barn- och ungdomssektionen

bus@vasterviksff.se

Träningstider Karstorp 2023
2023-04-15 15:54
 
Bollkallar & bollisor 2023
2023-03-23 11:57

Bollkallar till VFF Herr Div. 3 Nordöstra Götaland 2023

 

Minst 6 bollkallar och föräldrar behövs och samlas vid huvudläktaren på Bökensved 45 minuter före matchstart. Vid frågor kontakta Per Åslid (mobil 076-846 90 66).

Bollkallarna bjuds på fika eller korv i pausen. Vid behov av annan kost kontakta Dennis Johansson (mobil 070-949 42 75).



Datum:

Tid:

Motståndare:

Bollkallar:

2023-04-16

16:00

Borens IK

P08

2023-04-29

13:00

Hemgårdarnas BK

P09

2023-05-05

19:00

Adas United IF

P10

2023-05-18

13:00

Eneby BK

P13

2023-06-02

19:30

BK Ljungsbro

P12

2023-06-15

19:00

Kisa BK

P11

2023-08-04

19:00

Lindö FF

P09

2023-08-11

19:30

Hvetlanda GIF

P11

2023-09-03

16:00

IF Haga

P12

2023-09-16

13:00

Myresjö-Vetlanda FK

P13

2023-10-01

16:00

Vimmerby IF

P10



Bollisor till Västervik Damfotboll IF Div. 3 Nordöstra Götaland 2023

 

IFK och VFF delar på bemanning av matcherna. Nedan är VFF:s matcher:

Ledare i resp. lag tar kontakt med damlagets ledare Oscar Klein (mobil 070-422 73 70) några dagar före match. Minst 6 bollisor och föräldrar behövs och samlas vid huvudläktaren på Bökensved 45 minuter före matchstart.



Datum:

Tid:

Motståndare

Bollisor

2023-06-18

17:00

Hultsfred FK

F09

2023-07-02

13:00

Glömminge-Algutsrums IF

F12

2023-08-20

13:00

Timmernabben IF

F13

2023-09-03

13:00

Färjestaden GOIF

F11

2023-09-17

13:00

Rödsle BK

F10



/Barn- och ungdomssektionen VFF

Mer förberedelser för ledare
2023-03-21 18:15

Här kommer några mer punkter som ni ledare behöver fixa inför utesäsongen (som vi pratade om på ledarmötet i måndags):

 

Checklista 2 inför 2023:

 

1. Tidssättning av seriematcher i Fogis - klart senast 29 mars. Alla matcher finns nu i Fogis och ska tidssättas av varje lag. Dessa matchtider gäller under helger på Karstorp: kl. 10:30, 13:30 och 16:30 (för att användning av omklädningsrum och planer inte ska krocka). Denna tidsättning är preliminär och kan komma att ändras av Barn- och ungdomssektionen om flera matcher är samtidigt. Planera gärna vardagsmatcher, gärna på egen träningstid om ni har möjlighet till det. Match går före träning och det är bra att informera om man har match på annat lags träningstid.

Manualer till Fogis finns på vår hemsida: http://www.vasterviksff.se/dokument/?ID=318714 eller på SmFF:s hemsida: https://www.smalandsfotbollen.se/tavling/fogis/

Man kan flytta match till annan vecka än den den ligger på, men kom då överens med motståndarlaget om det först. Kontaktuppgifter till motståndarna finns i Fogis. 

När matcherna är tidssatta kan man i Sportadmin importera serie och då ser man matcherna dels i Sportadmin men även på hemsidan. 

 

2. Önskemål om träningstider på Karstorp (och Brevik & Gymnasiet) - klart senast 7 april. Träningstiderna kommer att delas i två block: ett före kl. 18:30 och ett efter. De yngre lagen har företräde till tider före kl. 18:30. Lagens önskemål om dag och tid mailas till Anders Davidsson på darza10@hotmail.com

Om man vill starta träningen tidigare (efter påsk ungefär) så kan man även maila önskemål om träningstider på Breviksplanen och Gymnasiets plan till Anders.

 

3. Information till spelare och föräldrar. Föreningen rekommenderar att man ordnar föräldramöten med information om kommande säsong. Klubblokalen går utmärkt att boka och använda till detta, kontakta Dennis Johansson på mobilnr 070-949 42 75. Det är även bra publicera informationen på lagets hemsida samt maila till spelare och föräldrar. I vår Ledarmanual på hemsidan finns förslag på hur möte och infomail kan utformas, se länk: http://www.vasterviksff.se/dokument/?ID=318714

 

Vi hoppas på en bra fotbollssommar tillsammans i VFF och har ni frågor så är det bara att höra av sig till oss!

 

Mail: bus@vasterviksff.se

 

Hälsningar Barn- och ungdomssektionen genom Maja Vindskär

Till alla ledare - Förberedelser inför utesäsong 2023
2023-03-08 12:31

 

Nu börjar utesäsongen närma sig och vi i Barn- och ungdomssektionen jobbar med att förbereda föreningen för sommarens fotbollsspel och nu behöver även ni ledare fixa med lite saker för era lag. 

 

Checklista inför 2023

 

1. Spelformsutbildning. Smålands Fotbollsförbund (SmFF) ordnar digitala träffar 

om respektive spelform (3 mot 3, 5 mot 5, 7 mot 7, 9 mot 9 och 11 mot 11). Det är obligatoriskt att minst en ledare per lag har gått denna utbildning för sin spelform.

Utbildningen är digital, tar ca 2 h och går vid flera tillfällen. Kom överens i ert lag om vilken/vilka ledare som ska gå. Anmälan gör ni själva på SmFF:s hemsida: https://www.smalandsfotbollen.se/utbildning/aktuella-utbildningar/

 

2. Uppdatera era ledare i Sportadmin - klart senast 30 mars. Se till att de ledare som ska delta finns med och att rätt kontaktuppgifter är inlagda. Ledare som slutat ska tas bort från lagets medlemsgrupp.

 

3. Lagens information - klart senast 30 mars. Alla lag ska se över sin hemsida och uppdatera sin information och sina kontaktuppgifter till sina ledare så att allt stämmer inför säsongen.

 

4. Spelarinventering - klart senast 30 mars. Inför säsongen är det bra om ni ledare stämmer av med era spelare om vilka som vill fortsätta spela. Spelare som slutat ska tas bort från lagets medlemsgrupp i Sportadmin. Fakturan för avgifterna går ut 1 april och föreningen vill undvika att skicka faktura eller mail i onödan. 

 

5. Ledarmöte måndagen 20 mars. Alla barn- och ungdomsledare är välkomna på informationsmöte inför utesäsongen. Kallelse har gått ut, så var snälla att svara på den!



Mer information kommer längre fram, vi börjar med detta!

Har ni frågor så är det bara att höra av sig till oss!

 

Mail: bus@vasterviksff.se

 

Hälsningar Barn- och ungdomssektionen genom Maja Vindskär

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Västerviks FF, 22/05 08:04 
Västerviks FF, 28/03 07:55 
Västerviks FF, 12/03 09:43 
Västerviks FF, 25/01 11:17 
Västerviks FF, 12/10 16:27 
 
Samarbetspartners
Instagram