SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Västerviks Fotbollsförening
Så många som möjligt - så länge som möjligt
Ledare

Info inför start på Karstorp!
2023-05-01 17:58

Fotbollsmaterial tillbaka till klubbhuset - Allt material (bollar, koner, västar m.m) som har använts till träning under vintern på konstgräset eller inomhus ska lämnas tillbaka i klubbhusets förråd. Titta i garage och förråd hemma och lämna materialet senast onsdag 3 maj.

 

Utdrag ur belastningsregistret (RU) - På måndagen den 22 maj och tisdagen den 23 maj kl. 18:00-20:00 ska de ledare som inte har visat utdrag ur belastningsregistret komma till kanslihuset med dessa. Det går bra att någon ledare i laget samlar in dem och kommer med dem. Det är lagkrav att ledare ska visa RU och om man inte gör det riskerar man att stängas av från föreningens verksamhet. Här är länk till att beställa RU: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Kontaktpersoner: Petter Grönwall, Daniel Karlsson,Henrik Arkåsen, Maja Vindskär, Hanna Berg, Ann Djerf och Björn Frisell.

 

Ungdomsdomare - Lista med domare till kommande matcher samt kontaktuppgifter till dem kommer att läggas ut på hemsidan.

 

Spelarförteckning och matchrapportering - Före match ska spelare och ledare som deltar läggas in i Fogis. Matchtruppen kan även hanteras i appen “Min Fotboll”. Här är info om Min Fotboll: https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/min-fotboll

Matchresultatet vid hemmamatch ska som tidigare rapporteras i Fogis eller sms:as in.

 

Heja Fotboll och Grönt kort - Alla föreningar ska följa SmFF:s koncept Heja Fotboll för att verka för god stämning vid våra fotbollsmatcher. Praktiskt innebär det att en ledare eller förälder samlar lagen, domare och publik före match och hälsar välkommen och läser upp budskapet i Heja Fotboll. Grönt kort är en satsning för att uppmuntra till fair play i barn- och ungdomsfotbollen. Kortet delas ut av motståndarlagets ledare till en spelare i vardera lag som utmärkt sig på ett schysst sätt. Stäm av med motståndarlaget om de vill använda sig av grönt kort vid er match.

 

Domarkvitton - Fyll i ett domarkvitto med matchnummer, vilka lag som möts och domarens namn och fullständiga personnummer. Om det är domarens första match ska även domarens bankkontouppgifter fyllas i. Glöm inte att kvittot ska vara underskrivet av ansvarig ledare. Domarkvitto finns på ovanvåningen i klubbhuset och ska ifyllt lämnas i avsett fack på samma ställe.

Servering vid matcher

Detta gäller för servering vid hemmamatcher och minicuper för i år: 

  • Ej seriespelande lag kan vid cuper och poolspel ordna med egen servering (eget hembakat, eget inköp av korv, hamburgare m.m.) och ta intäkterna till sin lagkassa/lagkonto. Man kan även använda föreningens servering men då ska förstås intäkterna gå till föreningens kioskkonto.
  • Seriespelande lag ska använda sig av föreningens servering och intäkterna ska gå till föreningens kioskkonto. Vid våra hemmamatcher är det trevligt att erbjuda kaffe och fika och föreningens servering är enkel att använda och allt finns på plats utan att något måste inhandlas eller bakas. Intäkterna från serveringen går till avgifter för seriespel, planhyra och domararvoden m.m.

Kontaktperson för inköp till serveringen är Magnus Fält på Daglig verksamhet, magnus.falt@vastervik.se, mobilnr 070-594 17 04 (arbete) och 070-840 84 86 (privat).

Daglig verksamhet kommer att fylla på serveringsförrådet under veckorna men ska man ordna en cup eller poolspel är det bra att kontakta Magnus så att de kan köpa in lite extra vid det tillfället.

Det finns två vagnar till serveringen om matcher är på olika planer. En hopfällbar vagn finns i förrådet under trappan i klubbhuset och den andra står i hallen. Instruktioner hur serveringen ska skötas finns i köket i kanslihuset.

 

Nycklar till bortalaget - I materialförrådet på övervåningen i klubbhuset hänger två nycklar till omklädningsrummen som kan lånas ut till ledare från bortalaget vid match. Viktigt att de kommer tillbaka på plats igen!

 

Flytt av mål efter träning och match - Gräset på Karstorpsplanerna klipps på måndagar och torsdagar och målen ska flyttas några meter bakom mållinjen för att det ska kunna utföras. På onsdagskvällen är det dessa lag som ska flytta målen: P08, FFA, P14, P09, Västerviks Dam, F14 och F12.

Vid matcher på helgen ska alla spelande lag flytta målen efter avslutad match för att gräsklippning ska kunna ske på måndagen.

 

Facebookgrupp för ledare - På ledarmötet i mars framkom önskemål om att skapa ett forum för ledare i VFF och Barn- och ungdomssektionen har startat en Facebookgrupp som heter “Medlemsgrupp för ledare i Västerviks FF. Gruppen är till för att öka kontaktmöjligheterna mellan oss ledare och för att få tips och inspiration till träningar.

 

Ledarmanualen på vår hemsida - Mycket av det som vi informerar och påminner om här i mailet finns i vår Ledarmanual på vår hemsida. Här är länk till kapitlet som handlar om våra matcher: https://www.vasterviksff.se/start/?ID=318106

Kolla runt lite mer för här finns en del nyttig information!

 

Omklädningsrum herrlaget samt bokning av VO:s omklädningsrum - Herrlaget använder det innersta omklädningsrummet till höger som sitt “hemma omklädningsrum” under veckorna, men vi kan använda det under helgerna vid match. Om det finns behov av fler omklädningsrum så går det att boka i VO-s lokaler via kommunens lokalbokning.

 

Grillkväll för ledare!

På fredagen den 26 maj kl. 18:00 bjuder föreningen in alla ledare till grillkväll. VFF ordnar med grillar och lekar och varje ledare tar med egen mat och dryck. Kallelse kommer att skickas ut. 

 

Vi ses snart på Karstorp!

Hälsningar Barn- och ungdomssektionen

bus@vasterviksff.se


Nyhetsarkiv
Bluffmejl2024-03-27 15:50
Ledarkläder 20242024-02-13 19:50
Tränarutbildningar 20242024-01-23 09:56
Extra pengar till laget?2023-10-28 10:32
Planskiss Karstorp 20222022-04-08 20:49
Bollkallar och bollisor2022-03-29 10:19
Pengar till lagkassan?2022-03-18 12:13
Ny kod på bökensved2022-01-19 10:55
Mensskydd 2021-05-15 15:14
Planskiss 20212021-04-16 08:26
Beställa Registerutdrag2021-03-23 20:35
Ledarkläder 20212021-03-09 20:31
Ungdomsledarträff2021-02-28 20:06
Verksamhetsplan 20212021-01-27 11:30
Upptaktsdags!2020-03-10 22:34
C-diplom2020-02-03 13:17
Ungdomsledarmöte 2020-01-13 22:30
Angående avslutningar2019-09-12 08:08
Inbjudan B-diplom2019-08-12 12:00
Planskiss VO2019-04-08 21:59
Info från Smålands FF2019-03-12 13:04
Ledarcoach 2018/20192019-02-24 21:40
Bekräfta aktiviteter2019-02-05 17:11
Ledarfesten!2018-10-21 17:10
Ledarutbildning2018-09-17 08:50
Info från Smålands FF2018-09-06 23:08
Karstorps café2018-06-06 10:46
Omklädningsrummen2018-05-28 22:33
planskiss (vår)2018-05-15 20:51
Hemmagräs och lite info2018-05-08 05:43
Heja Fotboll!2018-05-01 21:25
Schema bollkallar Dam2018-04-15 16:12
Ledaroveraller2018-03-15 19:27
Försäljning 20182018-02-25 09:59
Bollförrådet städat2017-09-08 21:18
2017-09-01 09:49
Flyttade planer VO2017-08-08 17:03
Cafèchema2017-07-17 16:41
Visfestivalstädning2017-06-05 12:38
Domarutbildning 20172017-04-18 09:20
FOTOGRAFERING2017-04-06 17:10
En ny Västervikscup2017-04-05 13:47
Ledarutbildning2017-04-03 14:26
Serieindelning ungdom 2017-02-20 08:43
Försäljning etc. 20172017-02-05 23:08
Bollkallar, schema2016-04-10 14:52
 
Samarbetspartners
Instagram