Det här är Västerviks FF
Västerviks Fotbollsförening är en ideell förening med ca 800 medlemmar och de flesta av dem är barn och ungdomar. Detta gör oss till en av de föreningar som har flest medlemmar och som anordnar flest aktiviteter för barn och ungdomar i Västerviks kommun. Vi har idag ungefär 20 lag i seriespel i 14 olika ålderskategorier.

Föreningen arbetar sedan några år tillbaka enligt vår värdegrund, VFF-modellen, i vår barn- och ungdomsverksamhet. VFF-modellen ska genomsyra all vår fotbollsverksamhet och syftar till att så många barn och ungdomar som möjligt ska fortsätta spela fotboll så länge som möjligt. Vi arbetar aktivt mot toppning och selektering av barn och ungdomar. Hos oss ska man ha roligt och utvecklas som fotbollsspelare oavsett fotbollsnivå. Kort och gott: vi är en klubb för alla

VFF bedriver en populär fotbollsskola för barn i 6-7-årsåldern. I samarbete med Tjustbygdens Sparbank anordnar föreningen också sommarfotbollsskola under midsommarveckan. Totalt arbetar vi med hundratals barn i våra fotbollsskolor varje år. Vi arbetar mycket aktivt med utbildning av våra ungdomsledare.

Sedan 2017 arbetar vi med projektet "Fotboll för alla" som innebär att VFF ger ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning möjlighet att uppleva glädje och gemenskap genom fotbollen.

Föreningens representationslag på herrsidan spelar för fjärde året i rad division 3-fotboll 2023.
VFF har fotbollsverksamhet för flickor upp till 14-års ålder och efter det går man över till Västervik Damfotboll IF som är en gemensam satsning tillsammans med IFK Västervik och här spelar förstalaget i division 2 2023. Genom bildandet av Västervik Damfotboll IF vill man stärka och utveckla damfotbollen i Västervik.

Västerviks FF bedriver en fantastiskt fin verksamhet för barn, ungdomar och vuxna utifrån en värdegrund som alla medlemmar och sponsorer kan vara stolta över att få vara en del av.

Vi bedriver vår fotbollsverksamhet i vackra omgivningar på Karstorps gård där det också finns möjlighet att hyra vårt nyrenoverade klubbhus till fester och arrangemang.

Välkomna till VFF!