För ledare
Som ledare i Västerviks Fotbollsförening ska man betala medlemsavgift för sig och sitt barn, men föreningen har bestämt att ledare betalar reducerad träningsavgift för sitt eget barn eftersom ledare ideellt engagerar sig i föreningens verksamhet.

När ny ledare börjar i föreningen står klubben för personliga ledarkläder; t-shirt och träningsoverall (artikelnummer SQ 21 JSY samt TIRO 23 jacka + byxa) från Intersport. Därutöver kan man hämta ut en t-shirt vart tredje år. I övrigt kontaktas inköpsansvarig vid behov av nya ledarkläder. På Intersport finns provkollektion som man kan testa. Anmäl behov av ledarkläder via mail till inköpsansvarig som sedan kontaktar Intersport och lämnar in en ledarlista för de som anmält behov av kläder.

Kontaktuppgifter till inköpsansvarig Marcus Gustafsson

mackegus@hotmail.com
070-685 51 24

Det finns även en klubbkollektion med flera kläder och produkter att inhandla privat (se fliken Klubbshop).

Klubbkläder för spelare och övriga medlemmar
För spelare och övriga medlemmar som vill inhandla klubbkläder, väskor mm. finns vår klubbshop på Intersport på vår hemsida. Inköp sköter medlemmarna själva och möjlighet finns att prova kläderna på Intersport.

Material i laget
Varje seriespelande lag har en egen uppsättning av medicinväska, bollar, koner och västar som kan förvaras i källarförrådet vid klubblokalen. Fotbollsskolorna (6-7 år) och träningsgrupperna (8-9 år) delar på material.

Var noga med att märka upp ert material och att samla in bollar efter träningar och matcher.

I möjligaste mån ska vi samordna och överta material mellan lagen när t.ex matchställ blivit för små eller man byter bollstorlek. Innan utesäsongen startar initierar Barn- och ungdomssektionen inventering av alla lags material för att samordna behov och inköp. Allt nytt material beställs via inköpsansvarig i Barns- och ungdomssektionen: Marcus Gustafsson (se ovan).

För information om medicinväskor se fliken "Idrottsmedicin".

Reservställ finns i förrådet på övervåningen i klubbhuset och dessa bokas på kalenderblad.